11 March 2010

24. Semangat yg hilang, kondusi fulus, cendol, Khairul dan Gloria.


Semalam, aku sangat stress di awal paginya. Mana tak nya, aku dah semangat ke kuliah jam 8. Serius! Aku sangat bersemangat. Rasa excited nak menuntut ilmu. Masuk-masuk je kelas. Semua mata memandang ke arah aku dengan muka pelik bin hairan termasuklah lecturer (barangkali). Aku hanya mampu mengukir senyuman tawar. :(


Balik bilik je. Aku hilang fokus. Aku tak boleh buat satu benda pun. Even berfesbuk. Argh! Solusinya KATIL. Aku tidur sekejap. ZZZ. :(


Jam 10.45am aku bangkit dan terus ke Makmal GIS. Kak Izan dah sms semalam suruh ambil peta aku yg dah siap. Sampai-sampai je, bergayut plak akak sorang ni. Kena la tunggu dlm 5-10minit. Lepas amik peta (hardcopy dan softcopy), Kak Izan minta RM60. WTF! Aku tengah pokai ni. Aku budget dia charge yg peta Gunung Inas je. Sebab yg Gunung Belumut memang dah ada. Huhuhu. :(


Aku naik moto kapcai aku meluru ke Pusanika. Dah janji dgn Kit untuk bincang pasal Pameran Fotografi. Adoi. Kena buat bajet belanjawan la plak. But I do love the job. Yes. I am. Forget to mention, Eugene was there too. :)


Lepas tu, aku langsung ke Bangunan Sains Nuklear. Ada kelas EIA dengan Prof Shukor. Tahniah! Dapat gak title Prof. Pengalaman beliau dlm EIA je dah almost 12 years if I'm not mistaken. Dia bagi hint untuk final exam. Alhamdulillah. :)


Harini sangat panas. Ditambahkan lagi dgn jiwa yg panas dan hangin satu badan. Aku sms M ajak pekena cendol pulut kat Rimba. Deal! Nad, Ara dan Hana join. Pergh! Sedap weh cendol pulut dia. Yg aku layan gila laksa dia. Pekat kuah dia. Harga pun not bad. RM 1.60 : Cendol pulut & RM 3.00 : Laksa. :)


Selesai je melantak semua dan pembayaran.


" M, takkan dah nak balik kot. "

" Balik la. Apa lagi? "

" Apa kata g jalan-jalan? G Bangi Lama ke? "


Seperti yg tidak langsung dirancang, kitaorang ke Paya Indah Wetland. Fuck! Sangat jauh. Hahaha. Nasib baik ko reject offer praktikal kat situ dulu M. Kalau tak jauh la ko nak menapak dari Bangi ni. 


Sampai je sana, aku entah kenapa duk cakap kat guard nak jumpa utk buat praktikal. Terus org tu bagi kertas kuning. Pastu aku dan M pergi lah ke kaunter. Braders kat situ tanya la betul ke aku nak jumpa Pn Nurul (berkemungkinan orang yg in-charge utk students praktikal). Aku gelak. Aku cakap aku gurau je. Pastu aku borak-borak la dgn dia. Sekali dia kenakan aku balik. Cis! Aku pun tak perasan yg aku buat muka marah ke apa. Tapi masa aku nak beredar tu, brader sorang tu cakap.

" Dik, jangan marah ya. Gua gurau je. " (dengan nada risau)

:(

.....


Tak sangka kat sini rupanya kuda-kuda Tuanku Mizan. Ada lebih kurang 8 ekor kot kalau tak silap.  Yg best nya sekor kuda ni sangat ensem macam aku. Hahaha. Nama dia Khairul. :)


Lepas jumpa seronok melayan Khairul, kitaorang duk ke paya buaya. Buaya semuanya berendam dalam air. Nun kat tengah paya. Timbul sekali sekala je. Almaklum musim el-nino. Agak kecewa sebab dah keliling paya tu. :(


Dan motif utama ke sini ialah untuk bertemu Gloria and the gang. Hahaha. Tapi Gloria sangat pemalu. Duk berendam je dalam air. Mungkin Mototo duk kata " You are huge. " kot. Hahaha. :)

Gloria dan skandalnya duk berkubang je. Biroh!

Mototo: " Eh! Ko tangkap gambar aku ke? "

Mototo: " I'm proud to be a huge mammal. "

Again. Suddenly. Mendung. Argh! Mesti kat UKM hujan atau akan hujan. Aku sms collegemate tanya kondisi di sana. Argh! Dah hujan lebat. Habis kuyup baju-baju yg aku dah basuh dan sidai. Rasa cam pundek je. :(


P.S: Aku rasa nak extend for short semester untuk tesis. Aku rasa sangat down! :(


10 comments:

  1. salam bro..

    err...entry ni wt aku tacinglak..cecece..
    tp relax bro..stiap org de ms2 down..

    ReplyDelete
  2. eh, muka ko mcm kuda ke? knpa nak samakan ensem ngan kuda tu? haha

    weh, slagi dpt bertahan, tahan je.. kalo xdpt buat la yang terbaik untuk diri sendiri.,. jgn memaksa diri ok? :D

    ReplyDelete
  3. sdapnya cendol pulut tapai..
    musim kemarau nih mmg nk bnd2 mcm tuh,
    abc pon bes jgk,.

    ReplyDelete
  4. aku tergelak tgok motomoto bercakap
    badak air yg comel

    ReplyDelete
  5. aku tergelak tgok motomoto bercakap
    badak air yg comel

    ReplyDelete
  6. Yusuf Mujahidin: Ko touching. Pergh! Jiwa rapuh gak ko ya.

    Kyuubi_85: Sila baca ayat berkenaan dgn betul. Kuda tu ensem mcm aku la. Adoi. Anyway, akan dipertimbangkan nasihat ko tu.

    CikTi: A ah. Sangat sesuai dgn musimnya.

    Hans: Hahaha. Suka doh tengok cite Madagascar tu.

    ReplyDelete
  7. haha...ko slalu bernasib malang ke? mungkin ko kene dok satu tempat kt Surabaya, nama dia Malang...hehe

    ReplyDelete
  8. hahaha... x kisahlah btl ke tak aku baca.. haha

    cheers!

    ReplyDelete
  9. GIS -->geographic information system..is it..?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...