15 December 2010

61. Prong Prang Prong Prang.


Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,

Poyo je kan dalam entri sebelum ni tulis dalam Bahasa Inggeris. Dah la MUET Band3 je. Hahaha. Sejak habis matrikulasi, kemahiran berkomunikasi aku dalam Bahasa Inggeris makin lemah. Dulu boleh la juga 'prong prang prong prang' dengan minah salleh kat Central Market. Sekarang? Asyik lost vocabs je. Grammar tak payah cakap. Hancur! Hahaha.

Oh ya! Terima kasih kepada yang concern berkenaan aku berhenti kerja. Jangan risau. Aku bukannya kerja bagus pun. Gaji pun kalah dgn budak lepasan SPM. Dan kelmarin baru dapat tawaran dari Petroliam Nasional Berhad untuk dua jawatan;

1. Manager (Strategic Merchandising) - PID 0108 4272
2. Executive (Media Relations) - PID 1092014, 1092019, 1092020

Actually bukanlah direct offer untuk kerja tetapi HR Petronas emel suruh submit CV. InshaAllah kalau ada rezeki dipanggil untuk interview. Tapi dorang nak ke fresh graduate macam aku ni? Hurmmm. Berdoa je mampu. :)

Aku ada juga apply kerja dengan RISDA untuk position Research Officer. Aku tak kisah kena campak ke mana-mana. Janji gaji masyuk. Hahaha. Demand giler kan. Aku pun dah minta SPA beberapa minggu lalu. Dan juga mungkin apply Ijazah Sarjana kat UPM dalam bidang agronomi. Boleh la berdiskusi dengan Abang EQ yang busy dgn PhD tu. Hehehe. Aku sekarang tengah usha dua pensyarah kat situ. Member plak ajak sambung kat Korea. Ada juga plan ke New Zealand atau Australia. Masih dalam proses survey.

Apa-apa pun, aku akan cuba yg terbaik dan serahkan qada' dan qadar pada yang Maha Esa.

*Ada niat nak usahakan tanah kat kampung buat ladang cili/mempelam. Hurmmm.










































































No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...