17 January 2011

73. Adakah Kacang Kuda Makanan Kegemaran Kuda?



Genap seminggu blog ini tidak dikemaskini. :(

Masih lagi jobless. ;(

Gumbira membesarkan badan di rumah. :)

Syok layan games Monster Hunter Freedom Unite! :D




Saat ini aku sedang mengunyah kacang kuda yang aku rebus petang tadi. Baru aku tahu yg kebanyakan peniaga kacang kuda letakkan kunyit untuk mewarnakan kacang kuda supaya berwarna kuning keemasan. Aku letak pewarna tiruan je dan sedikit garam. Aku tanya Uncle Wiki asal-usul kacang kuda, dia boleh kata "Kacang kuda merupakan sejenis kekacang yang boleh dimakan dan ditanam secara meluas. Kacang kuda yang direbus sering dijual sebagai makanan ringan." Wadde! Aku expect ada nama saintifik dan asal-usul, hampeh!


Hari Khamis malam ni, dengar cerita Ana Raffali akan datang memeriahkan majlis open-restuarant di kawasan rumah aku. Kalau korang nak tengok free live performance dan makan malam percuma, ramai-ramailah datang memeriahkan suasana. *Aku tak dapat komisen pun atas promosi ni. Huh!


Image: Mohd Shahrul Hafizi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...