29 January 2011

76. Hadiah Hari Lahir Ke-1 dari IKEA :)

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Bila bercakap pasal ulangtahun kelahiran, semua pasti akan teruja memikirkan apakah hadiah yang patut dibeli atau dibagi kepada si penerima nanti. Ada juga yang risau. Kadangkala ada juga sesetengah bakal penerima dah request awal-awal hadiah yang dimahunya. Dalam kes aku ni, aku memang tak tahu nak bagi apa. Nak kata nervous anak sulung, tak juga. Ini anak aku yg entah ke berapa. Ketiga barangkali.

"Ayah minta maaf ya sebab tak bagi perhatian sebaiknya pada kamu. Bukan ayah tak sayang kamu. Ayah busy dengan isteri baru abah sorang tu. Ayah harap kamu faham ya."

Boleh tak aku cakap camni pada dia?

Mungkin anak aku sorang ni kurang faham almaklumlah baru berusia setahun jagung bak kata pepatah. Kalau anak ayah dah isteri macam ayah ni, barulah anak ayah faham. Tapi lambat lagi lah nampaknya. Tapi jangan risau, ayah dah beli sesuatu yang istimewa untuk anak ayah sorang ni.

Inilah dia hadiah ayah untuk kamu.

Sebenarnya hadiah untuk diri sendiri. Hahaha. Gila ke apa nak bagi hadiah kerusi kat blog. Dalam sedar tak sedar, dah setahun usia blog aku ini. Google PageRank masih lagi 2. Alhamdulillah. Tetapi aku masih musykil sebab banyak juga PageRank checker tool aku cuba guna untuk tahu PR blog aku ni. Ada yang tulis 2 lah, 3  lah dan 0 pun ada. Yang pasti Alexa PR aku 0. Korang guna PR checker tool yang mana satu ya?

Perjalanan aku sebagai penulis blog masih jauh dan panjang. Sama-samalah kita menulis dengan ikhlas dan jujur. Dan menulislah dengan menggunakan akal dan bukannya nafsu semata-mata. Kebanyakan blogger selalu bagi hadiah sebab usia blog dah bertambah, tapi aku nak tukar plak. Aku nak korang bagi aku hadiah. Boleh? Hahaha.

Akan kembali update seminggu kemudian. Esok aku balik kampung. Nak kerjakan kebun.


Image: Mohd Shahrul Hafizi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...